Wat zijn de verzendkosten?

Bij Xenario worden bezorgkosten in rekening gebracht voor bestellingen, afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel. Doorgaans bedragen de verzendkosten voor kleinere artikelen €7,95. Voor klanten uit België wordt een bijdrage van €17,95 per bestelling gevraagd.

Bij artikelen die niet mee kunnen met de reguliere pakketdienst als DHL of PostNL, vaak omdat ze te groot en te zwaar zijn, vragen wij een bijdrage van €75,-. Dit is o.a. van toepassing op banken, tafels en kasten. 

In de winkelwagen bij het invullen van je adres kan je zien wat of deze verzendkosten gelden voor jou te bestellen artikel(en).

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Na het plaatsen van je bestelling heb je per mail een bestelbevestiging ontvangen. In deze mail staat bij ieder artikel de verwachte levertijd. 

Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kun je aanvragen via een e-mail naar de klantenservice.

Is de verwachte levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

Kleine artikelen: pakketdienst DHL

Kleinere artikelen zoals lampen, kapstokken, bijzettafeltjes versturen wij met de pakketdienst. Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.

Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? DHL bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Met ruim 1500 Pickup Parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat de chauffeur bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur

Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd.

Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Wanneer je bestelling klaar staat ontvang je per mail een bezorgkalender waarmee je zelf een bezorgdatum kunt kiezen. Op de avond vóór de gekozen bezorgdatum ontvang je een tijdvak van maximaal 3 uur zodat je weet hoe laat je de bezorging kunt verwachten.

Artikelen worden niet uitgepakt of gemonteerd. Heb je aanvullende wensen voor de bezorging? Neem dan vooraf even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Tip: Bij het afronden van je bestelling kun je een alternatief afleveradres opgeven. Zo kun je het pakket bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen.

Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?

Natuurlijk kan dat. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

Ik woon in het buitenland (niet in Nederland of België), maar ik wil wel iets bestellen. Kan dat?

Helaas, wij leveren momenteel alleen in Nederland en België. Woon je in het Duitse grensgebied? Dan is levering vaak wel mogelijk. In dat geval kan je het best even contact opnemen met de klantenservice.