Facebook Pixel
4.3 Google-reviews
 
have questions?
we've got answers

veel gestelde
vragen

 

PRODUCT & VOORRAAD

 
Wat is de levertijd van een artikel?

Bij elk artikel op onze website vind je de verwachte levertijd. Veel items hebben een levertijd van 1 tot 3 werkdagen. Andere artikelen, met name die op wens worden gemaakt, hebben een langere levertijd. Wij doen ons best om bij ieder product de actuele levertijd te vermelden. Deze geschatte levertijd vind je ook in de orderbevestiging die je per mail van ons ontvangt zodra je je bestelling hebt geplaatst.

 
Ik heb een artikel ergens anders goedkoper gezien. Wat nu?

Xenario streeft ernaar alle artikelen voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. Daarom houden we de concurrentie goed in de gaten en passen wij onze prijs daarop aan. Heb je jouw gewenste product toch nog elders voordeliger gezien? Maak dan gebruik van de laagste prijs garantie aanvraag. Deze staat bij elk artikel onder de prijs informatie.

 
Kan ik het artikel ergens bekijken?

In onze eigentijdse woonwinkel in Leeuwarden hebben wij grote selectie van het online assortiment. Daarnaast hebben wij in onze winkel vaak voor veel artikelen een uitgebreidere keuze in meer mogelijkheden, denk hierbij aan opstellingen, stoffen en kleuren van stoelen en banken. Bij elk artikel op de website staat vermeld of het in onze winkel te bekijken is. Heb je hier toch nog vragen over dan kun je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice.

 

Bestellen & bezorgen

 
Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen bij Xenario van minimaal € 75,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland. Bij bestellingen onder € 75,- rekenen we een kleine bijdrage van slechts €4,95.

Voor onze klanten uit België vragen wij een bijdrage van €9,95 per bestelling.

Bij artikelen die niet mee kunnen met de reguliere pakketdienst als DHL of PostNL, vaak omdat ze te groot en te zwaar zijn, vragen wij een bijdrage van €75,-. In de winkelwagen bij het invullen van je adres kan je zien wat of deze verzendkosten gelden voor jou te bestellen artikel(en).

 
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Na het plaatsen van je bestelling heb je per mail een bestelbevestiging ontvangen. In deze mail staat bij ieder artikel de verwachte levertijd. Uiterlijk op de laatste dag voor het verstrijken van de genoemde levertijd, ontvang je van ons per mail een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.

Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kun je aanvragen via een e-mail naar de klantenservice.

Is de genoemde levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

 
Kan ik mijn bestelling later laten leveren?

Ben je nog aan het verbouwen of heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Geen probleem. Wij slaan jouw artikelen gratis voor je op totdat je ze wilt ontvangen.

Als je van deze dienst gebruik wilt maken, neem dan contact op met onze klantenservice na het plaatsen van jouw bestelling. Graag ontvangen we (een indicatie van) de gewenste leverdatum.

 
Ik woon op een van de Waddeneilanden. Kan ik een bestelling plaatsen?

Natuurlijk ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen tegen dezelfde voorwaarden. Houd er wel rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de bezorging op de Waddeneilanden moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.

 
Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?

Uiteraard zijn ook B2B bedrijven welkom bij Xenario. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

 
Kan ik als bedrijf vanuit België (of een ander EU-land) zonder BTW bestellen?

Dat kan. Geef via een mail aan onze klantenservice je bestelling door, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen dan voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.

 
Ik woon in het buitenland (niet in Nederland of België), maar ik wil wel iets bestellen. Kan dat?

Onze webwinkel is ingericht op klanten uit Nederland en België. Woon je in een ander land en wil je toch iets bestellen? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden.

 
Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

Kleine artikelen: pakketdienst DHL

Kleinere artikelen zoals lampen, kapstokken, bijzettafeltjes versturen wij met de pakketdienst. Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.

Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? DHL bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Met ruim 1500 Pickup Parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat de chauffeur bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Op de dag dat wij jouw zending overdragen aan de transporteur, ontvang je van ons een status-update per e-mail. Vervolgens belt de transporteur jou binnen 2 werkdagen voor het maken van de bezorgafspraak. Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven (meestal een periode van 2-3 uur) zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten. De transporteur bezorgt op maandag t/m vrijdag. De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.

 

RUILEN & RETOUREN

 
Bestellen ontvangen maar niet naar wens

Je hebt je bestelling ontvangen, maar het is toch niet helemaal wat je ervan verwacht had? Geen probleem! Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

 
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

We bieden je 3 opties aan om je bestelling te retourneren. Je bent zelfverantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. In de drie hieronder beschreven retouropties vind je hierover meer informatie.

We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Gebruik alleen transparant tape (geen duct-tape) om de verpakking dicht te plakken. Schrijf niet op de doos!

Afhaalservice (€25,-)

Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).

Meld je retourzending hier aan.

Onze vervoerder neemt binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak te maken. Er wordt een tijdvak afgesproken, zodat je niet de hele dag aanwezig hoeft te zijn.

De chauffeur heeft zelf de benodigde verzendlabels bij zich die ter plaatse op de doos worden geplakt. Je hoeft de pakketten dus zelf niet te adresseren.

Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. De kosten van de afhaalservice (€25,-) worden in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort. Let wel op: De afhaalservice is enkel beschikbaar voor pakketten die binnen de toegestane afmetingen vallen van DHL. Voor artikelen buiten de specificaties zullen extra kosten in rekening gebracht worden. Contacteer ons voor een prijsopgave.

 
Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren).

Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).

Meld je retourzending hier aan.

Je ontvangt van ons per email het retouradres en het nummer van je retourzending. Plak dit briefje op iedere doos.

Lever het pakket in bij een PostNL pakketpunt of DHL Parcelshop. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.

Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt.

 
Retourneren in de winkel (gratis)

Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).

Meld je retourzending hier aan.

In de winkel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. Let op: er wordt geen contant geld terugbetaald.

Onze openingstijden en adresgegevens vind je hier.

Voorwaarden

Het product is binnen 14 dagen na ontvangst weer bij ons binnen;

Voor een soepele verwerking vragen we je je retourzending aan te melden via deze link;

Het product is slechts in zoverre uitgepakt of gebruikt om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Bekijk het product dus gerust zoals je in een winkel zou doen;

Het product is in de originele staat en verpakking (indien mogelijk);

Het product wordt in goede staat bij ons afgeleverd, zonder montage- en transportschade. Wees in je bedenktijd dus voorzichtig en breng geen schade toe aan het product. Wij mogen een schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument zijn ontstaan.

 
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Als je jouw ontvangen artikel wil ruilen voor een ander product is dat natuurlijk geen probleem! Geef telefonisch of per e-mail je ordernummer door en laat ons weten om welk artikel het gaat. Wij zetten de omruiling dan voor je in gang.

 

Service & garantie

 
Er is een artikel beschadigd of defect geleverd. Wat nu?

Ondanks onze zorgvuldige verpakking en verzending, kan het soms gebeuren dat een artikel met een beschadiging of een defect wordt geleverd. Alvast onze excuses voor het ongemak! Meld het ons zo snel mogelijk per mail naar onze klantenservice, met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Xenario reageert altijd binnen vier werkdagen of neemt contact met je op om de klacht te bespreken. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing.

 
Ik heb een klacht. Wat nu?

Bij Xenario hebben we service hoog in het vaandel staan. Service betekent voor ons dat we graag mooie producten leveren en onze klanten een prettige ervaring willen meegeven. Gaat er onverhoopt toch iets mis? Laat het ons weten via klantenservice. Omschrijf duidelijk wat er aan de hand is, meestal hebben we je klacht zo voor je opgelost!

Heb je klachten over de staat van het product bij levering, zoals transportschade of een kapot/beschadigd geleverd product? Laat het ons binnen 5 werkdagen na levering weten.

 
Hoe lang heb ik garantie?

Voor ieder product geldt de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat een product bij levering in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Dit kan zijn reparatie of vervanging van het betreffende product of terugbetaling van het door jou betaalde aankoopbedrag.

Een melding die betrekking heeft op wettelijke garantie kun je rechtstreeks doen aan onze afdeling klantenservice.

 
Fabrieksgarantie

Het kan zijn dat er ook sprake is van fabrieksgarantie, dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie die wordt gegeven door de fabrikant of importeur . De fabrikant of importeur kan hierbij zelf voorwaarden stellen aan de garantie. De garantietermijn kan per fabrikant/importeur verschillen. De fabrieksgarantie geldt alleen voor product- en of fabricage fouten. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten. Gaat een product defect binnen de fabrieksgarantie termijn, ook dan kun je dat melden aan onze afdeling klantenservice. Wij zullen dan namens jou de kwestie voorleggen aan de betreffende leverancier.

 
Extra garantie pakket

Voor zitmeubelen bieden wij de mogelijkheid om direct bij aankoop het All-in House servicepakket af te sluiten. Dit pakket biedt een uitgebreide garantie inclusief vlekkenservice, gedurende een periode van 5 jaar. Een melding die betrekking heeft op het All in House service pakket kun je rechtstreeks doen aan de servicedienst van All-in House service. Wil je gebruik maken van All-in House garantie op je aangekocht artikel? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Betalen & promoties

 
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Betaalgemak en service is één van de kernpunten die wij als Xenario hoog hebben staan. Daarom hebben wij ook vele betaalopties beschikbaar zodat er voor jou als klant er altijd de juiste bij zit.

iDeal

Betaal je het liefst vooraf? iDeal is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

Bancontact (voor Belgische klanten)

Woon je in België? Natuurlijk accepteren wij ook betalingen met Bancontact (voorheen MisterCash).

Achteraf betalen met Klarna (op factuur)

Je kunt je bestelling achteraf betalen met Klarna. Als je kiest voor Klarna, ontvang je na verzending van je bestelling een digitale factuur welke je binnen 14 dagen kunt voldoen. Je hoeft dus pas te betalen als je jouw bestelling in huis hebt!

Voor betalen op factuur brengt Xenario geen extra kosten in rekening.

Bij het afrekenen voert Klarna direct een automatische gegevenscontrole uit. Mocht je betalingsverzoek onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling uiteraard alsnog afrekenen met een van de andere betaalmethodes. Meer informatie kun je vinden in de gebruikersvoorwaarden van Klarna. Persoonsgegevens worden door Klarna in overeenstemming met de geldende wet bescherming persoonsgegevens en zoals beschreven in Klarna’s privacy statement verwerkt.

Paypal

Als je een PayPal-rekening hebt, kun je je bestelling betalen met PayPal. Je PayPal-account koppel je eenvoudig aan je betaalrekening of creditcard. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.

SprayPay

Op dit moment even krap bij kas maar je hebt toch zin en die nieuwe tafel of bank? Geen probleem. Dan kies je voor SprayPay.

Met SprayPay kun je aankopen bij de webshop tot €5000,- gespreid betalen. Erg handig als die ene aankoop even niet goed uitkomt of als je niet al je spaargeld wil besteden. Zo kan je al een nieuw bankstel in huis halen voor slechts €20,- per maand. Je kan bij SprayPay kiezen of je de aankoop in 12, 18, 24 of in 36 maanden wil betalen. Wil jij eerder of extra aflossen? Geen probleem! Dat kan altijd kosteloos en boetevrij. Uiteindelijk bepaal jij dus de looptijd.

SprayPay heeft een vergunning van de AFM (vergunningsnummer: 12045002).

Wij houden ons aan de eisen van de verleningsverlener en de bestaande wet-en regelgeving. Voor jou een garantie dat je bij ons veilig en verantwoord kunt lenen.

 
Kan ik gebruik maken van een kortingscode?

Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief ontvang je een kortingscode/giftcard van € 10,-. Deze giftcardcode kun je besteden bij bestellingen vanaf € 100,- en kun je invullen in de winkelwagen.

Als je een grote bestelling wilt plaatsen, ben je altijd welkom om bij de klantenservice een offerte op te vragen.

 
 

couldn't find answers to your questions?

get in touch
 
To Top