Klantenservice winkel


Bereikbaarheid

Xenario is gevestigd in 'het Woonblok' op een unieke locatie in Leeuwarden. Aan de westkant van Leeuwarden omringd door soorgelijke bedrijven in de woningbranche. Met uitzicht op de nieuwe Elfstedenhal is Xenario vanaf de weg goed zichtbaar en bereikbaar vanaf het centrum of vanuit die nieuwe ring om Leeuwarden.

Parkeren
Het Woonblok beschikt over ruim 50 gratis parkeerplaatsen op eigen terrein. Parkeren kan naast of voor het woonblok, Het afhalen van (grote) artikelen kan tevens aan de zijkant van Woonblok waar wij een ruim magazijn met roldeur hebben.

Routebeschrijving
Het Woonblok ligt aan de rondweg van Leeuwarden en is goed bereikbaar met openbaar vervoer, fiets en auto. 
Klik hier voor Googlemap

 


Contact gegevens

U kunt ook mailen via ons contactformulier. Een medewerker zal dan binnen 2 werkdagen contact met u opnemen. 

Email:
info@xenario.nl

Postadres:
Alexander coheinwei 5B
8914 BG Leeuwarden
(Achter Crystalic, glazen gebouw)
 


Bestellen van artikelen

Bestellen van artikelen kan in onze winkel of via de webshop. Voor verkoopadvies of producten met meerdere mogelijkheden zoals kleuren en stoffen kunt u het beste bij onze verkoopadviseur in onze winkel terecht. Na uw beslissing een bepaald artikel te willen bestellen wordt hiervan een verkooporder gemaakt. U krijgt het origineel van deze order en de doorslag is voor onze afdeling verkoop.

Voorradige artikelen kunt u eventueel direct meenemen vanuit de winkels of afhalen van ons afhaalmagazijn. Niet voorradige artikelen worden speciaal voor u besteld. Uw handtekening is hiervoor belangrijk. Het restant bedrag moet bij aflevering worden voldaan.
 


Levertijd en transport

Zodra u bij ons iets besteld geven wij een verwachte levertijd aan. Wij streven er altijd na om deze levertijd aan te houden. Helaas weten wij pas wanneer een product de fabriek verlaat in welke week het artikel bij ons geleverd gaat worden. Het heeft dus geen zin om van te voren een leverweek bij ons op te vragen, zodra wij meer weten nemen wij zelf contact met de klant op.
Onze prijzen zijn gebaseerd op het systeem van zelf meenemen en zelf monteren. Artikelen worden zoveel mogelijk ongemonteerd geleverd in handzame pakketten.Kunt u de artikelen niet zelf meenemen of afhalen, dan is het uiteraard ook mogelijk deze te laten bezorgen.

Bij afhaling zal onze planning u bellen zodra uw product binnen is. Graag horen wij van u op wat voor dag u het artikel komt afhalen, zodat wij het artikel voor uw klaar kunnen zetten. Bij afhaling dient u zich eerst te melden in de winkel.

Tegen een geringe vergoeding leveren wij de bestelde artikelen bij u thuis. Binnen onze regio zorgt onze bezorgdienst zelf voor het afleveren. Bij bezorgingen buiten onze regio maken wij gebruik van een extern expeditiebedrijf dat voor ons de afleveringen over ver verzorgd. Bezorgtarieven zijn dan afhankelijk van afstand en volume en waarde van de goederen. Vraag in de winkels naar de details.

Bij grotere bestellingen/producten, zal uw bestelling door de bezorgdienst geleverd worden. Zodra uw bestelling geleverd kan worden neemt onze orderadministratie contact met u op. Zij zullen dan een afspraak met u maken voor de bezorging van uw bestelling. Er kan helaas geen tijd afgesproken worden, vooral door de onvoorspelbaarheid van het verkeer in Nederland. Bij het bezorgadres aangekomen zullen de chauffeurs uw bestelling in uw huis afleveren. De goederen worden niet uitgepakt. Als er bij de bezorging niemand aanwezig is om de goederen/producten in ontvangst te nemen, zal er een nieuwe bezorg afspraak gemaakt moeten worden. En zullen er extra kosten voor in rekening worden gebracht. Als er nog een betaling verricht moet worden, dan kan dit alleen gepast in contanten gedaan worden bij de chauffeurs.


Retourneren / Ruilen

Het ruilen of retourneren van artikelen is mogelijk maar onder een aantal strikte regels. Wij willen al onze klanten namelijk een fabrieksnieuw, schoon en onbeschadigd product leveren. Het retourneren van artikelen kan binnen 8 dagen na aankoop met kassabon. Het te retourneren product moet in originele verpakking, schoon en onbeschadigd zijn. Dit is uitsluitend ter beoordeling van de Xenario verkoopmedewerker. Het ruilen of retourneren van speciaal voor u bestelde artikelen is helaas niet mogelijk.

Zodra uw artikel aan onze richtlijnen voldoet kunt u een nieuw artikel met het minimale aankoopbedrag van uw oude artikel uitzoeken of u ontvangt van ons een tegoedbon. Het ruilen van producten is een extra service van Xenario, wij zijn volgens het wetboek NIET verplicht een artikel terug te nemen. Zie hiervoor de site van de consumentenbond.


Garantie en reparatie

Hoewel onze producten zeer zorgvuldig onder de beste kwaliteitsnormen gefabriceerd worden, is het erg vervelend als er onverhoopt toch iets niet helemaal in orde is met uw gekochte artikel. Wanneer dit het geval is kunt u rekenen op de professionele Xenario service. Ook voor artikelen die buiten het garantietermijn vallen, kunt u rekenen op advies en reparatie tegen zeer geringe kosten. Wij hanteren de servicerichtijnen zoals die vermeld staan in de Leverings- en Garantievoorwaarden van het CBW. Voor een serviceaanvraag kunt u het serviceformulier invullen.

Conformiteit en garantie

Xenario streeft altijd naar tevredenheid. Toch kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat is, of dat kapot gaat nadat u het in gebruik hebt genomen. Vaak vindt u voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel, of op de website van de fabrikant/het merk. 

Vindt u in de gebruiksaanwijzing geen oplossing? Dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen we u de afleverbon en de artikelgegevens bij de hand te houden.

We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn en we zorgen dan samen met u voor een passende oplossing.

Defect 

Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is? Meld dit binnen de zichttermijn en wij ruilen het direct om, mits de voorraad dat toelaat.

Ook als u een product bij ons heeft gekocht dat na verloop van tijd kapot gaat, terwijl u het normaal heeft gebruikt en u dat defect niet had hoeven te verwachten, kunt u dat bij ons melden. Wij zorgen dan voor een passende oplossing. Bij de afhandeling van artikelklachten nemen wij de relevante wettelijke bepalingen en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie in acht.

Minimaal 1 jaar garantie
Op alle bij Xenario gekochte artikelen heeft u tenminste 1 jaar garantie mits anders vermeld.

Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de  gebruiksaanwijzing.

Fabrieksgarantie

Fabrikanten geven vaak fabrieksgarantie op hun producten. De voorwaarden en inhoud van deze fabrieksgarantie vindt u terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Xenarioleeuwarden.nl.

Is er sprake van een fabrieksgarantie en is het in het kader van een snelle en correcte afhandeling wenselijk, dan zullen wij u doorverwijzen naar de servicedienst/helpdesk van de fabrikant. Servicemedewerkers aldaar die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk, helpen u dan bij het oplossen van de klacht. Wij zullen een en ander evenwel blijven monitoren.   

Na de (fabrieks)garantietermijn

Zodra u een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en of er een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. 

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier heeft kunnen gebruiken en deze door reparatie langer kunt gebruiken. Of u heeft een product al lange tijd gebruikt en u krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren wij u hier vooraf over.